Algemene voorwaarden

Artikel 1. Definities.

*Opdrachtgever: wederpartij van Toro’s Corner; de klant.

*Overeenkomst: de mondelinge of schriftelijke overeenkomst tot dienstverlening met Toro’s Corner , KBO 1004203980.

*Dier: Hond(en) en/of Kat(ten) waarvoor de overeenkomst is afgesloten.

Artikel 2. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen Toro’s Corner en de opdrachtgever waarop Toro’s Corner deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover deze voorwaarden niet door beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

Artikel 3. Inschrijving

Bij het eerste contact worden de gegevens van opdrachtgever, dier en gewenste verzorging genoteerd en ondertekend door de opdrachtgever.

Door ondertekening gaat de opdrachtgever akkoord met de algemene voorwaarden, en zijn deze bindend.

Artikel 4. Rechten en Plichten Toro’s Corner

– Toro’s Corner verplicht zich, naar best mogelijk kunnen, zorg te dragen voor het/de dier(en) van de opdrachtgever.

– Toro’s Corner zal, in mate van het mogelijke, rekening houden met de persoonlijke wensen van de opdrachtgever t.o.v. van de vachtverzorging van het/de dier(en). Het dierenwelzijn primeert aan het esthetische.

– Toro’s Corner behoudt zich het recht om onvoorziene extra diensten, in functie van het welzijn/gezondheid van het/de dier(en), door te rekenen aan de opdrachtgever.

– Toro’s Corner behoudt zicht recht om de overeenkomst te beëindigen na opgave van reden.

– Toro’s Corner behoudt zich het recht een dier te weigeren.

– Toro’s Corner behoudt zich het recht om de algemene voorwaarden en tarieven te wijzigen, zonder algemene kennismaking.

– Toro’s Corner behoudt zich het recht om geplande afspraken te verzetten of te annuleren bij ziekte, of wegens andere omstandigheden.

– Toro’s Corner zal bij urgentie, of bij een gezondheidsbedreigende situatie het/de dier(en) naar de dierenarts brengen. De daaruitvloeiende kosten zijn voor rekening van de opdrachtgever.

Artikel 5. Rechten en plichten opdrachtgever

– De opdrachtgever dient een geldige familiale verzekering te hebben.

– De opdrachtgever dient alle beschikbare informatie over gedrag en medische zaken van het/de dier(en) mede te delen aan Toro’s Corner.

– De opdrachtgever heeft recht tot 36 u voor afspraak te annuleren, zonder kosten.

– De opdrachtgever dient het/de dier(en) aan te bieden op afgesproken dag en tijdstip. Bij niet aanwezig zijn wordt de behandeling onverminderd in rekening gebracht.

– De opdrachtgever brengt het/de dier(en) op een veilige manier (in kooi of aangelijnd) binnen bij Toro’s Corner.

– De opdrachtgever mag aanwezig zijn bij de behandeling, indien dit akkoord is bevonden door Toro’s Corner of nodig geacht wordt door Toro’s Corner.

– Toro’s Corner zal bij urgentie, of bij een gezondheidsbedreigende situatie het/de dier(en) naar de dierenarts brengen. Daaruit vloeiende kosten zijn voor rekening van de opdrachtgever.

Artikel 6. Aansprakelijkheid

– De opdrachtgever blijft gedurende de overeenkomst met Toro’s Corner zelf aansprakelijk voor het/de dier(en).

– Indien er aantoonbare schade wordt geleden door oorzaak van het/de dier(en) aan Toro’s Corner of derden; zal dit op de opdrachtgever worden verhaald.

– Toro’s Corner is niet aansprakelijk voor het weglopen/verdwijnen van het/de dier(en), tenzij grove schuld of opzet te verwijten is.

Artikel 7. Geschillen en toepasselijk recht

– De rechter is bij uitsluiting bevoegd om geschillen ter kennis te nemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is. 

– De opdrachtgever en Toro’s Corner moeten geschillen in onderling overleg proberen te beslechten alvorens zich tot een beroep over te gaan bij het gerecht.

– Op elke overeenkomst van Toro’s Corner en de opdrachtgever is het Belgisch recht van toepassing.

Artikel 8. Betaling

– Betaling dient direct contant, of via bank-app te worden voldaan na de behandeling van het/de dier(en).

– Van de opdrachtgever kan worden verlangd dat hij/ zij zekerheid stelt voor het voldoen van de financiële verplichtingen. Zolang die zekerheid niet is gesteld, kan de levering van goederen en diensten worden geweigerd.

– Indien Toro’s Corner meerwerk heeft moeten verrichten is Toro’s Corner gerechtigd dit door te rekenen.

Artikel 9. Levering van goederen en diensten

– De diensten geschieden in Toro’s Corner, Klein Antwerpenstraat 98, 9280 te Lebbeke.

– Indien er ophaling/levering van het/de dier(en) is voorzien moet de opdrachtgever op afgesproken dag en tijd klaar staan voor afgifte/ontvangst en betaling van de geleverde diensten.

Artikel 10. Annuleringsvoorwaarden

– De opdrachtgever heeft recht tot 36 u voor afspraak te annuleren, zonder kosten, via telefoon.

– De opdrachtgever dient het/de dier(en) aan te bieden op afgesproken dag en tijdstip. Bij niet aanwezig zijn wordt de behandeling onverminderd in rekening gebracht.

– Een annuleringskost is niet verschuldigd indien het/de dier(en) is overleden of door ziekte bij de dierenarts is gebracht.

Artikel 11. Klachten

Bij een klacht aan Toro’s Corner dient men binnen de 24 uur na behandeling telefonisch contact op te nemen. Ofwel wordt deze binnen 48 uur schriftelijk aangeboden.

– Toro’s Corner verplicht zich, na ontvangst van de klacht, binnen de 7 dagen te reageren. Dan wordt, binnen alle redelijkheid, een geschikte oplossing gezocht.